לוגו הוא התמצית של העסק באריזה אחת קלה לעיכול וכמו העסק שלך גם הלוגו יכול להשתנות עם השנים. כמה מהמותגים הגדולים ביותר בעולם בחרו לשנות ולפתח את הלוגו ויש כאלו שנותרו ללא שינוי. לפניכם שלושה סיפורי לוגואים והחברות והאנשים שמאחוריהם.

קראנצ’ירול הינה חברת הפצה ושירות סטימינג אונליין אמריקאי המתמחה באנימה, מנגה ותוכניות דרמה יפניות כמו גם מוסיקה ומשחקים מאזור מזרח אסיה. החברה הוקמה בשנת 2006 בתור אתר שאפשר הורדה של קבצי וידאו פיראטיים. האתר קיבל זכויות הפצה חוקיות בשנת 2009 ומאז נחשב לאחד ממקורות הפצת האנימה הגדולים באינטרנט.


הלוגו, לאורך השנים, נועד לדמות רול של סושי עם כי הוא מזכיר גם עין. הלוגו המקורי עוצב בסגנון איורי. הסמל עוצב בצבעי שחור, לבן וכתום. הטבעת השחורה החיצונית דימתה עטיפת אצה, השכבה הלבנה- אורז והעיגול הכתום- מילוי.בשנת 2012 עוצב הלוגו מחדש בסגנון מהוקצע וחלק הרבה יותר. הפונט הפך לאחיד ומקצועי והסמל הופשט. הסמל החדש נועד אף הוא לדמות רול סושי אך מזכיר אפילו יותר מקודמו עין המצוירת בסגנון אנימה- דימוי הולם ביותר עבור האתר. הלוגו מורכב מקשת חיצונית העוטפת צורת ירח פנימית, ניתן לומר גם שמדובר בשתי אותיות C העוטפות אחת את השנייה בסיבוב כך שהלוגו איננו סימטרי. הצבע הכתום מוסיף אלמנט של חיות וכיף ללוגו. בשנת 2018 עבר הסמל לצבעי כתום ולבן בלבד.

בתור אחת הלהקות הגדולות בעולם, זה רק הולם שהלוגו שלה יהיה אחד המפורסמים בעולם. להקת “הרולינג סטונס” הוקמה באנגליה בשנת 1962 ומאז הספיקה להוציא אינספור להיטים, אלבומים וזכתה ברשימה ארוכה ביותר של פרסים. הרכב הלהקה השתנה מספר פעמים לאורך השנים אך הגיטריסט קית’ ריצ’ארדס והסולן מיק ג’אגר נותרו חבריה הקבועים והמפורסמים ביותר כמו גם הכוח היצירתי מאחורי הקלעים.
הלוגו המפורסם, הידוע בכינויו “לשון ושפתיים”, עוצב ע”י ג’ון פשה בן ה-25 שהמשיך ועיצב לוגואים גם עבור אומנים מפורסמים אחרים כמו דיוויד בואי, ג’ימי הנדריקס וג’ודס פריסט. הסיפור התחיל בשנת 1970 כשג’אגר, שאהב את הפוסטר שפשה עיצב עבור הלהקה, הזמין ממנו לוגו לחברת התקליטים של הרולינג סטונס. פשה עיצב את הלוגו בסגנון פופ-ארט שהיה חביב עליו, אך ההשראה באה דווקא מהאלה קאלי מהמיתולוגיה ההודית. קאלי- אלת החיים, המוות, הזמן, הכוח, הפריון, הנאורות וההרס מתוארת ביצירות רבות כמוציאה לשון. הדימוי נועד לסמל את האנרגיה המרדנית של הרוק. במשך השנים צצו תיאוריות כי מדובר למעשה בפה של מיק ג’אגר אך פשוט הכחיש זאת.

על אף שהלוגו נועד במקור לחברת התקליטים, הוא הפך לסמלה העיקרי של הלהקה. עם פלטת צבעים בולטת של אדום, שחור ולבן ועיצוב חצוף קשה שלא להבחין בלוגו הייחודי שנותר כשהיה בשנת 1970. ניתן למצוא אותו על כל פריט הקשור ל”רולינג סטונס” החל מפוסטרים ועד טי-שירטים והמבחר רק הולך וגדל עם השנים.

חברת “דארק הורס קומיקס” הינה חברת הוצאה לאור המתמחה בקומיקס ומנגה. היא נחשבת לאחת המפורסמות והחשובות בארה”ב. החברה הוקמה בשנת 1986 במילווקי אורגון ע”י מייק ריצ’ארדסון. החברה נוהגת לחלק רווחים עם האמנים והכותבים ואף תומכת בזכויות יוצרים בתעשיית הקומיקס. עם השנים נודעה החברה כבית לכותרים שאינם בהכרח משתלבים במיינסטרים. בין הכותרים הידועים שלה ניתן למצוא את סדרת “סין סיטי” של פרנק מילר, סדרת “הלבוי” של מייק מיגנולה ו”אקדמיית המטרייה” של ג’רארד וואיי. כותרים אלו אף זכו לעיבודים קולנועיים וטלוויזיוניים.




הלוגו השתנה מספר פעמים לאורך השנים אך סבב תמיד סביב דמות הסוס השחור, כפי שמשתמע משם החברה. הלוגו המקורי היה צבעוני אך לאחר מספר גלגולים, בשנת 1991, הפך למונוכרומטי. עם זאת השינוי הגדול ביותר בא בשנת 2003 עם הלוגו הנמצא בשימוש עד היום. בכל גרסאות הלוגו עד שנת 2003 מופיעה דמותו של הסוס הדומה לכלי שח ותמיד פונה ימינה. בגרסה העדכנית מפנה הסוס את ראשו שמאלה ואין לא שום דמיון לכלי משחק. הסוס החדש חזק יותר, חד יותר עם רעמה מזדקרת ומראה אגרסיבי יותר. גם צורת המסגרת השתנתה ובפעם הראשונה אין זה עיגול שעוטף את הסוס אלא מלבן שצורתו מזכירה צורה של חוברת קומיקס. שם החברה כתוב לבן על גבי שחור בשלוש שורות מתחת לדמות הסוס בפונט מוטה. גם הסוס וגם הפונט נוטים לאותו הכיוון, הדבר יוצר אנרגיה בלוגו שכלוא בתוך מלבן, כאילו הלוגו מנסה לומר לקורא ‘תראה מה מחכה לך בפנים’.